søndag den 8. januar 2012

Embossingfolder med flere muligheder

 Da jeg var på Convention i Middelfart i oktober købte jeg sættet med denne embossingfolder fra Tim Holtz. 
Jeg måtte straks i gang med at lege og fik lavet to julekort og ét der ikke nødvendigvis skal bruges til jul.
På alle kortene har jeg embosset bagsiden af et mønsterpapir - bagsiden har en grønlig nuance som ikke helt fremgår af fotoet. 


På det øverste kort er træerne og kortets kant blevet sværtet med distress ink (måske "frayed burlap" og måske "vintage photo"). Jeg stemplede først teksten én gang (nederst) men det så ikke ud af meget. Derfor stemplede jeg et par gange mere med samme farve og én gang med den brune.


På det andet kort har jeg embosset træerne, men sværtet dem med distress ink "old paper", som er mere grøn end brun. Teksten i øverste hjørne er vist stemplet med samme farve. Rundt langs kanten har jeg lavet en falsk syning med en gel-pen i guld.


På det sidste kort er træerne og noget af baggrunden sværtet med brune nuancer og der er bundet mørkebrun twine omkring. Det giver et mere efterårsagtigt udseende. 


Jeg synes det er lækkert, at den samme folder kan bruges til flere slags kort. Jeg har lavet et par stykker mere med samme folder - de kommer på bloggen, når jeg engang får dem fotograferet.


Det er vist alt for i aften. Jeg er lidt træt efter en dejlig weekend med et fyldt program, så selv de simpleste ord kræver fuld opmærksomhed for ikke at blive til volapyk. Jeg ønsker alle en dejlig søndag aften og en fantastisk uge fra i morgen.
Anne

7 kommentarer:

  1. Fine kort :-) Lækker embossingfolder.

    SvarSlet
  2. Rigtig fine kort. Den embossingfolder må jeg da have,på et tidspunkt.

    SvarSlet
  3. Super flotte kort, den embossing er kanon:)
    God aften

    SvarSlet
  4. lækker embossing folder du har brugt!!!
    De lækre de kort!!

    SvarSlet
  5. Sikke skønne kort du har lavet, jeg kan rigtig godt lide den enkelthed som er i dem. Den embossingsfolder skal hvis på ønskesedlen :-)

    SvarSlet
  6. Virkelig skønne kort! Jeg er også blevet helt forelsket i embossingfolders. Det ser jo brandgodt ud!

    Knus Jytte :)

    SvarSlet
  7. Lækre kort .- og dejligt at få brugt det man har købt :)

    SvarSlet