mandag den 12. maj 2014

Layouts fra scrapweekend

Jeg havde en fantastisk weekend i Hejlsminde med 6 andre piger for et par uger siden.
I løbet af weekenden fik jeg lavet 4 layouts, hvilket er mere end jeg ellers har fået lavet i månedsvis. Det var fedt at arbejde med nyere billeder.


På det første layout brugte jeg sommerbilleder fra en dejlig tur på stranden sammen med gode venner. 
Jeg ville gerne have sommerstemningen frem i layoutet, og det blomstrede papir passede perfekt. 
Fordi det er drenge, der er mine hovedpersoner var jeg i starten mest tilbøjelig til at bruge en mørkere blå matte under det blomstrede papir, men det gav meget mere liv, da jeg erstattede blå med pink.
De grønne blade er lavet med en Tim Holzt die.


Weekendens andet layout er med billeder fra Legoland. 

Det faldt forholdsvis hurtigt på plads, hvilke papirer jeg ville bruge, men da jeg havde sat det grønne papir og billederne fast, var det som om layoutets venstre side forsvandt. 
Så måtte jeg finde på noget, der kunne samle layoutet, uden at flytte fokus fra billederne. 
Til convention købte jeg en kant-die med stjerner - den brugte jeg i rødt karton, og supplerede med røde bogstaver. 
Det havde den ønskede virkning, men gjorde at der manglede noget i højre side. 
Sanne løste det problem for mig med et sejlskib, som hun skar ud til mig på sin cameo. Nu er det naturligvis blevet et sørøverskib.


Jeg har længe syntes, at nogle af de layouts der bygges op med gesso, modeling paste og ganske få farver ser rigtig godt ud. Jeg har bare ikke rigtig selv kastet mig ud i de teknikker før. 
Nu besluttede jeg mig for at afprøve det, og lavede to layouts i den stil. Det første var super nemt og faldt på plads i løbet af ganske kort tid. 

Det er et klassebillede fra Andreas' første skoledag. De mange farver i børnenes tøj gjorde, at en neutral baggrund med lidt farve kunne passe fint. Jeg lånte en stencil med hønsetråd. Jeg har brugt distress ink både med og uden stencil, og desuden modeling paste og grøn akrylfarve. Finerfuglene giver lige det sidste.



Mit andet forsøg ville ikke lige som jeg ville, og det er godt at papir har to sider. Første udkast blev alt for rodet, så jeg vendte papiret om og startede forfra.
Jeg har igen brugt modeling paste og akrylfarve. Jeg har splattet en smule med dylusion inks, og igen pyntet med finer og denne gang også med halvperler.

Ha' en god aften.
Anne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar