fredag den 28. marts 2014

Kort med aluminiumstape

I efteråret så jeg nogen lave albumforsider med aluminiumstape og akrylmaling. Det er en spændende teknik, men der gik noget tid før jeg selv tog den til mig. Nu har jeg leget lidt med aluminiumstape og alt muligt "krimskrams". Det har mest været for at øve mig, men der er kommet nogle fødselsdagskort til Andreas' jævnaldrende ud af øvelserne.


Det første kort jeg lavede blev med tandhjul, magic mesh og metalelefanter. Det er sjovt at se forvandlinen før og efter man maler det. Uden maling er det lidt fersk og ikke ret spændende, men når man maler det og tørrer/pudser farven væk nogle steder kommer strukturerne bedre til sin ret.


Da Andreas så det blå kort mente han også jeg skulle lave et til ham, men det skulle være grønt. Han blev halvt fornærmet, da jeg ikke lavede ét magen til men brugte stjerner i stedet for tandhjul...... så måtte jeg på den igen.

Principielt kan alt bruges til at give struktur. Det lægges under tapen og alle kanter og huller tegnes op med prægepind eller falseben. Det er lidt omstændeligt og derfor også lidt tidskrævende.

Det er en teknik, der smitter. Jeg havde kortene med på arbejde, og straks var der et par kolleger, der dels måtte have en demonstration og dels måtte have bud til biltema efter en rulle tape.

Ha' en god weekend
Anne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar