mandag den 31. marts 2014

Kort med maskering

Disse to kort er en ny teknik jeg måtte prøve. 
Opskriften fandt jeg vist nok i Ett trykk, men jeg er ikke sikker.....det kan også have været på Pinterest.


På det øverste kort har jeg først stemplet og embosset den hvide blomst. Den rager udenfor det farvede område, men det ses ikke særligt tydeligt på billedet her. Derefter har jeg maskeret med post-it lapper for at få de skarpe kanter. Jeg har sværtet med distress ink - blå foroven og grøn forneden for at skabe et landskab. De grønne blomster har jeg stemplet mens post-it lapperne stadig sad på, men sommerfuglene er stemplet efter.


På det nederste kort er den store blomst ikke embossset, men bare stemplet. De små blomster er embosset med hvid. Ellers er det samme teknik som ovenfor.
Jeg kan godt lide det helt enkle udtryk kortene har, så mon ikke det bliver en teknik jeg af og til kommer til at bruge. Jeg lavede dem umiddelbart efter 4 kort med alu-tape og trængte til noget helt andet.

Ha' en god aften.
Anne


4 kommentarer:

  1. Rigtig søde kort. Det er sjovt at lege med distressing og stempling.

    SvarSlet
  2. Rigtig søde kort. Det er sjovt at lege med distressing og stempling.

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine.
    Og sikke du har leget med teknikker.......hyggeligt arbejde.

    SvarSlet
  4. Rigtig fine kort du har lavet ; )

    SvarSlet