søndag den 7. april 2013

Konfirmationskort til en dreng der kører motorcross

I dag og de næste par dage kommer der konfirmationskort her på bloggen. Per og jeg har været til en pigekonfirmation i dag og skal til to drengekonfirmationer senere i april. Nogle af vores familiemedlemmer har bestilt kort ved mig, og de skulle gerne passe til de unge menneskers interesser. Kortene i dag er til en dreng, der kører motorcross.


Kortbasen er lavet af en lys grøn Bazzill. Ovenpå den er der et blå-nistret karton, som også er brugt til knallerten. Mønsterpapiret er fra min nye blok fra My minds eye "So Sophie". For at lave knallerten har jeg googlet "motorcross silhouette", printet på almindeligt papir og derefter skåret den ud i karton. Da jeg endnu ikke har haft "tid" til at købe en Cameo er de min gamle skalpel der må frem i dagens lys. Heldigvis er ingen af silhuetterne særligt komplicerede. Stemplet er fra Scrapper.


Kortets inderside har fået lov at stå i lysegrøn, men har dog fået en pengelomme.


Til det andet kort har jeg brugt et ark grøn-nistret karton som base. Det er nistret på begge sider, men i to forskellige nuancer. Jeg har igen brugt mønsterpapir fra min nye blok. Stjernen er lavet af samme karton som basen. Knallerten er skåret i glat sort karton. De tre stjerner har jeg pillet af et dekorationsbånd, så de ikke skulle være forbundet med ståltråd. Jeg har lavet en falsk syning langs med kanten.


Inden i kortet har jeg igen sat en pengelomme. Her inde i kortet kan man se begge nuancer af det grønne papir. Over pengelommen forsøgte jeg først at stemple teksten direkte på kortbasen, men da jeg allerede havde sat forsiden på gjorde stjernerne det så ujævnt, at man kun kunne læse det halve af teksten. Derfor er teksten stemplet på en stjerne og sat på med 3d puder.

Hos Scrap'a'long er april måneds udfordring konfirmationskort, så der deltager jeg med disse kort.

Nu kan jeg høre min seng og min dyne råbe efter mig!!
Ha' en god aften.
Anne

3 kommentarer:

  1. Rigtig flotte konfirmations kort.

    SvarSlet
  2. Hej Anne. Kan jeg bestille et konfirmations kort hos dig. Det drejer sig om kortet med en person på en motor cross (i en stjerne m. tre små stjerner oppe til højre).
    Du skal kunne sende det til mig. Kan betale over bank eller mobile pay
    Håber du vil svare mig snarest på mail/sms.
    V.H. Vibeke Sørensen
    Gl. Færgevej 68
    6300 Gråsten.
    vk@bbsyd.dk / 29652554

    SvarSlet