lørdag den 13. juli 2013

Gaveæske

På arbejdet har vi lige samlet ind til en kollega, der blev 40. Hun står foran en snarlig flytning, fordi hun vil læse videre på universitetet, og skulle derfor ikke have "isenkram" i gave. I stedet købte vi gavekort til Odense Teater, så hun kan få en tiltrængt pause i studierne. Jeg kom til at stå for gaveindpakning og da et gavekort i sig selv ikke tager sig særligt godt ud lavede jeg denne æske. 


Jeg havde set en "karamel-æske" i Ett trykk fra april, men den hjemmeside der blev henvist til var med downloads mod betaling. Så måtte jeg selv i gang med udregningerne. 
Æsken er lavet af grønt karton og dekoreret med papir i grøn og pink. Alle kanter på mønsterpapiret er sværtet med distress ink - vist nok "Peeled paint".


Fuglen på det øverste billede er fra Tim Holtz. Den er sværtet med distress ink "worn lipstick", Og det samme gælder tekststemplet på det andet billede.


Alle bogstaver og tal er lavet med qk-alfabetet Zoe. De er lavet i samme grønne karton, som selve æsken. "Forsiden" er dekoreret med et par rosenknopper, og et par steder sidder en sommerfugl fra Karen Marie Klip. De stykker mønsterpapir der sidder på karamellens snipper er dekoreret med pink glimmersten i alle hjørner, ligesom der sidder tre glimmersten på "forsiden". Til sidst er æsken lukket med to bånd i hver ende.


Her til aften har jeg lavet billedbehandling i stor stil, og da jeg var færdig, var det min mening, at jeg skulle have været på tur med hunden, men så fik jeg besøg....

Pludselig var der en lille sort kat i stuen. Den var både sød og kælen, men jeg tåler dem ikke så godt, så den blev fulgt pænt ud igen uden at hunden fik øje på den. D.v.s. ikke i første forsøg, men katten mente jeg var dens nye bedste ven, så den løb ind igen. Da vi gik ud anden gang fik vores hund øje på katten og jog den en skræk i livet. Det må dog have været en meget dum kat, der overhovedet ikke forstod, at den ikke var velkommen, for den har flere gange været henne ved havedøren, hvor hunden ligger - hver gang med spektakel til følge.....en gøende hund i fuldt firspring henover et parketgulv, hvor den ikke kan stå fast.

Nu har jeg skrevet mit blogindlæg og ventet på at katten har forstået, at den skal gå hjem. Ellers bliver det vist værst for den selv, når vi om et øjeblik skal på nattur......

En god nat til alle natteravnene, og en god dag til jer der først kigger med om dagen.
Anne

1 kommentar:

  1. Den er da bare blevet rigtig flot. Det er du sluppet rigtig godt fra at lave, og hun blir helt sikkert glad for både den og indholdet.

    SvarSlet