mandag den 30. september 2013

Joyfold kort

I Ett Trykk fra juni måned faldt jeg over en lidt anderledes måde at folde et kort på. Der stod, at det på engelsk hedder et joyfold card, og jeg kender ikke et dansk navn for det, men jeg synes det en god måde at lave et stort kort med en lille skriveplads.


Det første kort jeg lavede med den foldeteknik blev lavet med en stor rest, som var dobbeltsidet. Min intention var at bruge begge sider af papiret, men da jeg kom i gang blev jeg for forstyrret af bagsiden, der er mørk orange. 
Blomsten var meget lysere i farven, men er blevet sprayet med både Dylusions og glimmermist. Det samme er gazebindet under blomsten. Alle kanter er sværtet med distress ink i farven "Spiced marmelade"


Både på forsiden og inde i kortet har jeg stemplet svirler med "frayed burlap", som passer godt til det brune i papiret. Når man folder forsiden op er der enten plads til en pengelomme eller en lille hilsen. Stemplet jeg har brugt er fra Hobbyboden og "skiltet" er en spellbinder die.



Til det andet kort jeg lavede har jeg brugt papir fra Graphic 45. Jeg har længe overvejet, hvordan jeg kunne bruge damen med alle tandhjulene, for hun fylder temmelig meget. Nu har hun fået lov til at være forsidedekoration uden andre forstyrrende elementer og så har jeg brugt resten af samme ark papir som baggrund. Jeg er lidt vild med tandhjul for tiden.


I første åbning har jeg sat et par tandhjul ovenpå hinanden med 3d puder, og stemplet en lille hilsen med "walnut stain", og når kortet er helt åbent kommer endnu et tandhjul til syne.



Det sidste kort jeg lavede viser jeg kun forsiden af. Igen er der sat samme papir på som baggrund og på forsiden samt på begge sider af "flappen". Blomsterne er lavet af skæve cirkler/ovaler, som har fået et lille hak og derefter er limet sammen, så de ikke er flade. Der er 4 lag i hver blomst og til sidst er de dekoreret med halvperler. Uret på forsiden er fra Tim Holzt, og er vist stemplet med "Frayed burlap".

Ha' en god uge......nedtællingen er begyndt, for på lørdag ses vi i Middelfart.
Anne

6 kommentarer:

  1. Ja det er et rigtig sødt folde kort, og alle dine her er super flotte. Du slulle prøve at vende dem sidevis også, det gi´r også et fedt look på dem.Er selv ret vild med alle mulige typer foldekort, og har vist prøvet de fleste, men er også altid på jagt efter ny ideer til dem også.

    SvarSlet
  2. wow, de er flotte alle sammen.

    SvarSlet
  3. Hvor er de flotte. Smart måde at folde kortet på.

    SvarSlet
  4. Det er nogle flotte kort og det er super med nye foldninger og former af kortbasen

    SvarSlet
  5. Flotte kort,, kan rigtig godt lide den foldeteknik, den skal bestemt afprøves :-)

    SvarSlet