tirsdag den 21. maj 2013

Barnedåbskort

Pinsedag var vi til barnedåb hos min søster og svoger i Hobro. De har adopteret fra Etiopien, hvilket tog temmelig lang tid, så det er dejligt for dem at Anders endelig helt og fuldt er deres.


Til kortet søgte jeg inspiration på Pinterest og fandt et par kort. Pinterest var dog ikke til stede, da jeg lavede kortet til Anders og kortet kom derfor heller ikke til at ligne. Det gør ikke spor, for det var nok til at få mig i gang.

 Kortbasen er lavet af et næsten ensfarvet stykke karton, der dog er et par toner mørkere på den ene side end på den anden side. Jeg har brugt et lyseblåt mønsterpapir med brun skrift, en brun bagside af et stribet mønsterpapir samt noget mere af kartonnet fra kortbasen. Korset er lavet af sidstnævnte, men ovenpå har jeg stemplet med et Hero Arts baggrundsstempel med skrift. 
Det lille kors ovenpå er en charm, som er limet fast.

Tallene i datoen er lavet med qk-alfabetet moxie. 


Inden i kortet har jeg lavet bannere af samme mønsterpapir, som er brugt udenpå. Det andet banner er Anders' afrikanske navn. Wondey er vist en kort form af Wondessa, som betyder "mand". På bannerne før og efter har jeg leget lidt med sproget, for udtalemæssigt er der ikke langt fra "one day" til "Wondey", og stavemæssigt ligger det endnu tættere på "Wonder", og et lille vidunder er han helt sikkert.


En af mine kolleger spurgte om jeg ville lave et dåbskort for hende, når jeg alligevel skulle i gang. Dette blev mere som jeg først havde forestillet mig kortet til Anders. 
Jeg googlede Elefant silhouette,  printede dem på hvidt papir og skar en lysegrøn babyelefant. 
Efterfølgende har jeg tegnet øjet, øret, tæerne og haledusken.
 Babypapiret er fra Karen Marie Klip og det samme er det grønne papir. Det lyseblå er en rest.  Hjerterne der kommer op af snablen er pailletter i hhv. grøn og blå.
Kanten er lavet med en Martha Stewart punch.


Ha' en dejlig aften
Anne

2 kommentarer:


  1. Rigtig søde dåbskort.

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet