onsdag den 22. april 2015

Farveleg

Denne gang har jeg leget med modelling paste og en stencil samt mine nye Iz-inks. 
Jeg er vild med intensiteten i farverne. 
Jeg skal bare have løst, hvordan jeg slipper af med bulerne i papiret bagefter! Når jeg både har brugt modelling paste og izink (eller dylusions) er papiret så bulet at jeg dårligt kan få det til at hænge fast på en kortbase.

Til baggrunden på dette kort startede jeg med modelling paste gennem en stencil. Mens det stadig var vådt kom jeg farver og vand på og fik det til at løbe sammen.
Jeg lagde ud med rød og gul, men kunne ikke se nogen muligheder i det resultat. Så dækkede jeg noget af det med gesso og med andre izinks.
Inspirationen til at lave farverne om fik jeg på dette kort


Sommerfuglen er en udstansning, jeg har haft liggende længe, 
Jeg har malet den rosa/lyserød med lidt af den røde izink, og har derefter smurt den med lim og drysset glitter glass på. 
Det er svært at styre. Først fik jeg for meget på - man kunne dårligt se hullerne, men da jeg pillede noget af, fortsatte den med at drysse her og der og alle vegne. 
Det samlede resultat er jeg blevet rigtig godt tilfreds med.

Jeg tilmelder kortet hos The Crafter's Café hvor udfordringen hedder bånd og/eller blonde.

Kan I nu alle have en god aften.
Resten af min skal bruges på en luftetur med hunden.

Anne

1 kommentar: