torsdag den 10. april 2014

Pigekort

Jeg har lavet konfirmationskort for en nabo. 
Det skulle være til en pige, og så måtte jeg på Pinterest for at søge inspiration - som nogle af jer ved er lyserødt og lilla ikke min stærkeste side. Jeg fandt dette flotte kort og brugte det som inspirationskilde. 


Som sædvanligt havde jeg svært ved at sætte mange mønstre sammen, så kortet er blevet en forenklet udgave, hvor det ene felt er "sparet væk". 

Papiret er for- og bagside af samme papir, som var i en blok med havetema fra Panduro. Stemplet med Eiffeltårnet er fra Tim Holtz. Bladene ved de små rosenknopper er lavet med en die-strip - ligeledes fra TH.

Ofte når jeg laver kort er der færre lag, men denne gang har jeg øvet mig i at bruge matte - både under motivet og under baggrunden, og blev så glad for resultatet, agt jeg lavede et kort mere med samme papir og opsætning, men med lidt andet pynt.

Jeg brugte også opskriften til dette kort med noget af mit allerældste papir. 
Blomsten er et stempel fra Hero Art's.


Det er alt for lyserødt efter min smag, selv om det hjælper noget, at det er brudt op med sort bånd, sorte stempler og sorte stjerner.

Ha' en god aften
Anne

2 kommentarer:

  1. Jeg synes nu, at de er rigtig søde, så dem behøver du bestemt ikke være ked af. Smukt arbejde og fint lay out i dem.

    SvarSlet
  2. De er da bare så fine og sort og lyserød er en flot kombination. Flotte opsætninger.

    God påske til dig og dine.

    SvarSlet