torsdag den 3. april 2014

Sangskjulere

Min søster har spurgt mig, om jeg vil lave sangskjulere for hende. Det endte jeg med at sige ja til, og har lavet tre forskellige. De to er til konfirmander, og den tredje kan være til "hvem som helst". 



Den første jeg lavede er dette hus, som jeg fandt en vejledning til på pinterest. 
Vejledningen kom herfra.Jeg har dog lavet om på målene, så der kunne ligge sange i den. 
Taget kan tages af, så man kan komme sange i den. 

Jeg måtte se gemmerne efter for at finde papir, hvor der kunne være nok, og som kunne passe sammen, og endte med en næsten ensfarvet grøn til taget og borterne, en sart lysegrøn med mørke prikker til væggene og en helt lysegrøn til gavlene og felterne på siderne.


Det er en sangskjuler til en pige, og efter min målestok er jeg nærmest gået amok med swirler og blomster. Borterne på kanterne er både til pynt og til nytte. Nytteværdien  er at de skjuler grimme samlinger og stiver hele huset af. De er lavet med en Martha Stewart punch.


Den anden sangskjuler er til drenge eller mænd. Der står bare tillykke - ikke noget med hvilken anledning. I et tidligere indlæg skrev jeg, at jeg havde øvet mig med alutape (se indlægget her). 
Det var inden jeg skulle i gang med denne sangskjuler, jeg havde brug for øvelse, så jeg bare kendte lidt til teknikken.

Jeg er blevet lidt vild med en struktur man kan få ved hjælp af diverse "krims-krams" og alutape. 
Alle tandhjulene er lavet i pap med spellbinder dies. Urskiven er en Tim Holzt die. Den har fået lov at flyde ud over kanten. Det lange blå felt er lavet med net under alu-tapen, og andre steder har jeg brugt magic mesh. Bogstaverne er dekoreret med stickles og derefter "forseglet" med glossy accent.


Det er nemt at lave, men lidt tidskrævende når alle huller og kanter skal gnubbes på plads. 
Det meste af æsken har fået sort akrylmaling. For effektens skyld har jeg malet bunden af urskiven samt det lange netstykke med blå maling i stedet.


Den foreløbig sidste sangskjuler er igen til en pige. Den er lavet ud ud fra hukommelsen, men første gang jeg lavede den brugte jeg Wenches vejledning her. Den gang var den trykt i Ett Trykk.

Sommerfuglene er en Cherry Lynn die og borterne er lavet med punches fra henholdsvis Martha Stewart og EK-succes.

Ha' en god aften og en god weekend.
Anne

4 kommentarer:

  1. Fine sangskjulere alle sammen, de skal nok blive godt modtaget, er jeg sikker på.

    SvarSlet
  2. De er blevet rigtig fine dine sangskjuler : )

    SvarSlet
  3. De er rigtigt fine alle 3, men jeg er især vild med huset. En sang-dispenser, hvor fedt :-)

    SvarSlet