tirsdag den 11. december 2012

Blåt julekort med biler

I går nåede jeg ikke at blogge. En stor del af den tid jeg var hjemme brugte jeg i mit køkken. Om formiddagen overtrak jeg kvædebrød. Det er blevet Pers nye yndlings juleslik. Det er endnu mere omstændeligt end at bage honningkager.
Jeg får kvæder fra en kollega, som er nabo til én der ikke kan lide kvæderne. Først skal de koges hele, derefter skal de skæres i mindre stykker og koges igen til de er møre. Så skal massen gennem en si, så der kun er pure tilbage, hvorefter pureen koges med sukker. Man kan vælge, at bage massen i ovnen eller lade den lufttørre. Sidstnævnte tager ret lang tid.




I går aftes, da jeg kom hjem fra arbejde gik jeg i gang med at gøre dadler klar. Jeg piller stenen ud og erstatter den med marcipan. Til sidst får de chokoladeovertræk og kommer til at smage rigtig godt. .
Jeg fik også hængt lidt julepynt op og lavet julekortet herover.
Til julekortet har jeg brugt en rest blåt mønsterpapir, lidt hvidt karton til stemplet og borten foroven. Stemplet er et rullestempel fra Stampin' up.

I dag skulle jeg have brugt eftermiddagen på at pynte juletræ sammen med Andreas, men da det var kommet på fod var det overhovedet ikke stabilt. Så fik vi foden af igen og Per tog den med i kælderen for at skifte en eller flere skruer. Det hjalp ikke, så da jeg alligevel skule til byen måtte jeg købe en ny fod. Ingen af de to isenkræmmere jeg forsøgte mig i, havde juletræsfødder. Den der var i Føtex havde jeg ikke meget tiltro til, så resultatet er, at juletræet nu ligger på gulvet i stuen i stedet for at ligge ude. Det giver ikke helt den samme hygge, som hvis det havde stået pænt i stuen med alle mine glaskugler på. Her til aften har jeg overtrukket dadlerne, så nu står de til tørre i mit soveværelse. Det giver en dejlig duft dernede

Jeg deltager med julekortet hos Riddersholm Design, hvor der er en juleudfordring.

Snart er det min sengetid. God nat til alle der læser med.
Anne

5 kommentarer:

  1. Flot kort.
    Det lyder spændende med de kvæder. Det har jeg ikke hørt nogen lave før.

    SvarSlet
  2. Mums kævdebrød jeg ELSKER det : ) det fik vi altid på schackenborg, ( min far var forvalter og min mor arbejde der ) det vækker minder kan du tror : ) har lavet de de få gange jeg har kunne skaffe kvæder : )
    Nøj hvor ærgerligt med det juletræ, håber i finder en løsning i morgen : )
    Rigtig god aften, jeg tror jeg snart skal se dyner : )

    SvarSlet
  3. Hov glemte da lige at sige at det er et rigtigt sødt kort du har lavet : ))

    SvarSlet
  4. Flot julekort.
    Æv med juletræet - jeg har den billige fra Føtex og den fungerer fint - sådan en havde mine forældre også i rigtig mange år før min mor fik den dyre fra Rosendahl tror jeg det er :) Så den billige grøn/røde plastic ting er udemærket ;)

    SvarSlet
  5. du har ordentlig gang i juleforberedelserne -hyggeligt med hjemmelavet konfekt.
    Det var godt at det var nu I opdagede at den var gal med træet, det havde været værre hvis det var den 23. - der er den dag vi plejer at sætte juletræ op

    SvarSlet