torsdag den 19. december 2013

Drillenissen har været på spil....

I morges startede som en rigtig drilledag. 

Jeg troede, at hvis jeg lod være med at smøre madpakke, kunne jeg lige akkurat nå færgen......
...men så kørte de andre biler i Aabenraas morgenmylder ikke helt så hurtigt som jeg kunne ønske.

Småkage-smagsprøverne som jeg havde lovet en kollega stod stadig hjemme på køkkenbordet  (dér hvor jeg burde have smurt madpakken).

Vel ankommet til Nordborg, ville jeg købe en salat til min frokost, men lige netop den salat jeg bedst kan lide er de holdt op med at forhandle fordi de ikke solgte ret mange (men jeg fik at vide, at de kunne bestille den fra dag til dag).....
Så tænkte jeg, at jeg kunne købe en sandwich i stedet, men de havde kun dem med æg og rejer, og kogte æg bryder jeg mig ikke om.

Det var som om, intet skulle lykkes for mig. Set i bagspejlet havde det nok været bedre at erkende hjemmefra, at færgen ville sejle uden mig, og så i ro og orden pakke madpakken, huske småkagerne og i det hele taget får sjælen med.

Heldigvis har vi haft en dejlig travl dag med masser af lånere, og så har jeg sluttet dagen med at gå ud at spise med mine nye og gamle  kolleger. Vi har fået en afdeling af borgerservice ind på biblioteket, og de er rigtig søde. 

Den 23. oktober var det Jeanne, der havde lavet oplægget til os der fulgte julekortkurset. 
Hun havde lavet et flot og moderne julekort med washi-tape og pink som gennemgående farve. Jeg ejer ikke washi-tape og pink er ikke ligefrem min yndlingsfarve, men jeg lagde hovedet i blød og fandt en anden løsning.


Der er nogen af jer der ved, at jeg "somme tider" bruger grønt, så i stedet for pink som gennemgående farve brugte jeg distress ink "pine needles" til stemplerne og kanterne. Fibrene under juletræet er grønt og rødt sejlgarn, som er trevlet op.
Det tre guldstriber er min erstatning for washi. De er lavet med dobbeltklæbende tape og dekorationsguld (bladguld).
Til sidst har jeg pyntet med glimmersten - også i mørkegrøn.

Ha' en god aften.
Anne

3 kommentarer:

  1. Sikka da en dag ! Puha......uheldige dig.
    Dit kort er rigtig sødt - og meget anderledes end din vanlige stil. Flot med grønt, og så er dit sejlgarnsbundt bare så sjov og fin en ide.
    God dag når du begiver dig ud i en ny udfordrende dag igen.

    SvarSlet
  2. Ha, ha - herlig, at se, at nisserne ikke er gået i hi! Flot kort!

    SvarSlet
  3. Det lyder godt nok som en af de dage, man ville ønske, man kunne være blevet i sin seng ha ha ha. Godt den fik ende uden alt for store problemer dog, og kortet er jo rigtig flot.
    Håber dagen i dag går meget bedre.

    SvarSlet