tirsdag den 17. december 2013

Julekortkursus igen igen

Her i eftermiddag var der juleafslutning i musikskolen. Jeg havde fået to timers afspadsering, så jeg kunne nå hjem til det. 
Det var alle strygereleverne der spillede sammen, og det lød rigtig godt. Andreas har kun spillet siden september og man kan tydeligt se, at det kræver al hans koncentration at spille sammen med andre. Foreløbig er han dog glad for at spille, og gider også godt øve.

Her efter aftensmaden har jeg lavet dej til de vaniljekranse vi skal bage i morgen, og skulle egentlig have lavet et julekort til en kollega. Det må dog vente til i morgen aften, for snart er det sengetid.

Syvende dag på julekortkurset var den 21. oktober. Den dag var der inspiration il hele to kort lavet af Karina.

 Ud fra oplæggene fik jeg lavet tre kort.


Første et kort i rødt, sort og hvidt. Baggrunden er stemplet med et Hero arts stempel. Kanestemplet kommer fra et billigt sæt jeg købte - der har jeg kun farvet det, der kunne være rødt. Bogstaverne er lavet med et qk-alfabet.


På oplægget til dette kort var der stemplet under vellum, men jeg har i stedet brugt en ultra detaljeret die. Snefnugget laves i fire "lag" på én gang. Her har jeg brugt de midterste to - én under vellumpapiret og én over.


På det sidste kort har jeg brugt samme die, men de to yderste lag. Det er holdt helt enkelt med hvidt snefnug på kraft.karton - eneste pynt er "diamanten" i midten.

Ha' en god aften
Anne

3 kommentarer:

  1. 3 rigtig fine kort, du har lavet, rigtig søde og enkle.

    SvarSlet
  2. Fine, fine kort. Og så endda 3 stk ! Den iskrystal-die er bare SÅ flot.

    SvarSlet
  3. De er så flotte dine kort.
    God aften.

    SvarSlet